اندیشه پویان

موسسه اندیشه پویان فعال در زمینه اخذ انواع ویزاهای تحصیلی، کاری و... جهت مهاجرت و یا اقامت کوتاه مدت به کشورهایی چون آلمان، اتریش، سوئیس، دانمارک، کانادا و...

اندیشه پویان

موسسه اندیشه پویان فعال در زمینه اخذ انواع ویزاهای تحصیلی، کاری و... جهت مهاجرت و یا اقامت کوتاه مدت به کشورهایی چون آلمان، اتریش، سوئیس، دانمارک، کانادا و...

دوره های فلوشیپ پزشکی در آلمان و اتریش

موسسه اندیشه پویان برای هموطنان پزشک و زیر مجموعه های پزشکی (دندانپزشکان، پرستاران و ...) دوره های آشنایی با راه و روش سیستم پزشکی در آلمان و پزشکی در اتریش برای جذب کادر پزشکی در این دو کشور برگزار می نماید.
این دوره ها با نام های Hospitation, Observation Guidelines و Observation Programs شناخته شده اند که با ثبت نام متقاضیان دربیمارستان ها و کلینیک های آلمانی که مورد تایید وزارت بهداشت ایران و آلمان هستند برگزار میگردند. این دوره ها که در ایران با نام دوره های هسپیتاسیون شناخته شده هستند برای آشنایی پزشکان دیگر کشور ها با آخرین روشهای آموزشی و پزشکی در رشته های مختلف در آلمان و اتریش برگزار می شود. همچنین در این دوره ها متقاضیان تحت آموزش و نظارت اساتید مورد تایید، دوره ی دستیاری را پشت سر میگذارند و در پایان دوره ( که از یک تا شش ماه بسته به درخواست متقاضی و شرایط موسسات متغیر است) مدرکی اعطا میگردد که خود رزومه ی قابل توجهی جهت ورود به بازار کار آلمان و اتریش است. باید توجه نمایید که این دوره ها به زبان انگلیسی یا آلمانی برگزار می گردد و اگرچه دانش زبانی پزشکان در بدو ورود به دوره قابل اهمیت است ولی بدون مدرک زبان نیز می توان برای این دوره ها اقدام نمود. داشتن آیلتس و یا مدرک بی وان آلمانی پس از پایان دوره و همچنین علاقه مندی فرد متقاضی به یافتن سمت شغلی در بیمارستان ها و کلینیک ها، جهت ورود به بازار کار بسیار قابل اهمیت بوده و امتیاز خوبی برای فرد است. متقاضیان شرکت در این دوره ها می توانند بعد از پایان دوره ی هسپیتاسیون خود می توانند ویزای خود را برای شرکت در دیگر دوره های آموزشی تمدید کنند و یا برای درخواست استخدام در بیمارستان ها و یا کلینیک های آلمان و اخذ ویزای کاری در آلمان اقدام کنند. همچنین پس از شرکت در این دوره ها میتوانند برای شرکت در دوره های آموزش زبان نیز درخواست خود را ارائه دهند.





موسسه اندیشه پویان افتخار دارد با اخذ نمایندگی از این بیمارستان ها و کلینیک های پزشکی در آلمان و اتریش و نیز با داشتن کارگزاران پیگیر مقیم در کشور آلمان برای گرفتن پذیرش دوره های انترنی و فلوشیپ جهت کادر پزشکی ایرانی اقدام نماید. همچنین شایان ذکر است که این دوره ها به عنوان نقطه ی آغازین، فرصت خوبی برای ورود به بازار کار آلمان و اتریش و اخذ اقامت است. سایر خدمات موسسه اندیشه پویان نیز به شرح زیر است:


• هماهنگ سازی و پشتیبانی مصاحبه با کارفرما
• پشتیبانی دائم در طول فرایند درخواست تا زمان عقد قرارداد استخدامی
• پشتیبانی ویزا و کلیه موضوعات حقوقی با همکاری وکلای مجرب آلمانی
• خدمات ویژه استقرار و تطبیق پذیری با محیط زندگی جدید از طریق همکاری با انجمن های بین المللی
• پشتیبانی در خصوص گرفتن عضویت در نظام پزشکی، اجازه کار، پروانه فعالیت در آلمان
مدارک مورد نیاز برای شروع پروسه به شرح زیر است. همچنین شرایط جزئی تر مربوط به هر موسسه و دوره متفاوت می باشد و در طی پروسه متعاقبا به متقاضی اعلام میگردد.
• رزومه استاندارد آلمانی به همراه عکس (موسسه اندیشه پویان در این زمینه می تواند به متقاضیان کمک کند)
• کپی صفحه اول پاسپورت امضا شده
• دانشنامه و زیر نمرات
• کارت عضویت پزشکان
• پروانه دائمی پزشکی در صورت موجود
• پروانه مطب در صورت موجود
• پروانه نظام پزشکی
• ترجمه کارت ملی
• گواهی تاییدیه از بیمارستان یا دانشگاه
• گواهی اشتغال در کلینیک یا بیمارستان
• حداقل 2 سال سابقه کار مستند
• )6 قطعه عکس (خانم ها بدون حجاب
ترجمه رسمی مدارک در دو نسخه (با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه) باید به زبان آلمانی باشد
با وجود آنکه دوره های هسپیتاسیون تمامی رشته های مرتبط با پزشکی را در تمامی سطوح پوشش میدهد گروه مشاوران اندیشه پویان برای نمونه تعدادی از شاخه های مورد پذیرش را در قسمت ذیل معرفی خواهد نمود:
ارتوپدی / پزشکی اطفال / پزشکی انفورماتیک / انکولوژی (سرطان‌شناسی) / ایمنی‌شناسی و آلرژی / بهداشت عمومی / بیماری‌های اعصاب / بیماری‌های دهان و دندان / بیماری‌های ریوی / بینایی سنجی / پزشکی بیهوشی / فیزیوتراپی / فیزیولوژی پزشکی / پاتولوژی (آسیب‌شناسی) / پرستاری / طب اورژانس / پزشکی خانواده / پزشکی مولکولی / پزشکی قانونی / پزشکی پوست / تغذیه و رژیم‌درمانی / جراحی عمومی / جراحی کلیه و مجاری ادراری / جراحی مغز و اعصاب / چشم‌پزشکی / خون‌شناسی / داروسازی / دارورسانی / دامپزشکی / دندانپزشکی / رادیولوژی (تکنولوژی پرتو شناسی) / روان‌پزشکی / روماتولوژی / زنان و زایمان / ژنتیک / میکروب شناسی / طب سنتی / طب حاشیه / طب فیزیکی و توانبخشی / طب کار / بهداشت حرفه‌ای / پزشکی عفونی / علوم آزمایشگاهی / پزشکی غدد / پزشکی قلب و عروق / پزشکی کلیه و مجاری ادراری / پزشکی گوارش و کبد / پزشکی گوش، حلق و بینی / مامایی / مدارک پزشکی / کالبدشناسی / علوم تشریحی / طب هوانوردی و هوافضا / پزشکی داخلی / آلرژی / ایمنی / شناسی / آندرولوژی / پزشکی عروق / پزشکی قلب / غدد داخلی / پزشکی گوارش(کبدشناسی) / خون‌شناسی / پیرپزشکی / بیماری‌های عفونی / کلیه‌شناسی / سرطان‌شناسی / ریه / شناسی / روماتولوژی / پزشکی داخلی / آلرژی / ایمنی / شناسی / آندرولوژی / پزشکی عروق / پزشکی قلب / غدد داخلی / پزشکی گوارش(کبدشناسی) / خون‌شناسی / پیرپزشکی / بیماری‌های عفونی / کلیه‌شناسی / سرطان‌شناسی / ریه‌شناسی / روماتولوژی / پزشکی زنان و زایمان / پزشکی زنان / سرطان شناسی زنان / پزشکی جفت-مادر / پزشکی زایمان / غددشناسی تولیدمثل و باروری / پزشکی مجاری ادراری زنان / دکترای پزشکی / ام بی بی اس / دکترای استخوان‌درمانی) دندان / پزشکی / دام / پزشکی / فوق تخصص گوارش و کبد / فوق تخصص خون و آنکولوژی / فوق تخصص کلیه / فوق تخصص رماتولوژی / فوق تخصص غدد / فوق تخصص قلب و عروق / تخصص جراحی عمومی

مهاجرت به کانادا از روش سرمایه گذاری

کانادا به عنوان تنها همسایه ایالت متحده آمریکا، شمالی ترین کشور در قاره آمریکا و همچنین سومین کشور پهناور دنیاست. وجود سرمای زیاد در مناطق شمالی این کشور باعث افزایش تراکم جمعیت در بخش های جنوبی و نزدیک به مرزهای آمریکا و همچین مهاجرت سرمایه گذاری به کانادا شده است. کانادا از لحاظ منابع طبیعی جایگاه منحصر به فردی در جهان دارد و از طرفی مساحت فوق العاده وسیع کانادا و بارندگی مناسب باعث رونق و موفقیت کشاورزی در این کشور شده است. در کل، امکانات معتبر و پیشرفته ی آموزشی، ثبات اقتصادی و سیاسی و تراکم جمعیت کم از دلایلی هستند که این کشور را در میان انتخاب های اصلی هر یک از متقاضیان مهاجرت در سراسر دنیا و به خصوص ایران قرار می دهد.
اگر ارزش دارایی شما و همسرتان مبلغی بین 18۰،۰۰۰ تا ۱،۶۰۰،۰۰۰ دلار کاناداست میتوانید برای دریافت ویزای اقامت از طریق سرمایه گذاری اقدام کنید. برای این منظور دو روش سرمایه گذاری برای شما وجود دارد که گروه مشاوران اندیشه پویان با توجه به وضعیت شما یکی از آنها را پیشنهاد خواهند کرد.
روش نخست مهاجرت سرمایه گذاری به کانادا از طریق ویزای سرمایه گذاری فدرال است که اخذ ویزا به این روش در حال حاضر امکان پذیر نیست و شما می توانید به جای مهاجرت به کانادا با روش سرمایه گذاری فدرال از روشهای کارآفرینی کبک و یا بیزینسی استان های خاص این کشور استفاده نمایید.
برنامه سرمایه گذاری فدرال برای توسعه و تولید اشتغال در کانادا با هدف جذب سرمایه متقاضیانی که دارای تجربه تجاری و یا توان مدیریتی هستند به وجود آمده است. در صورتی که شما و خانواده تان متقاضی مهاجرت از این روش هستید می توانید با سرمایه گذاری مبلغ ۸۰۰،۰۰۰$ کانادا در مدت پنج سال در برنامه فدرال (اقامت در کانادا به غیر از کبک ) اقامت دائم به دست آورید.
این روش سرمایه گذاری توسط دولت کانادا ضمانت شده است و دولت کانادا تضمین می دهد بعد از گذشت ۵ سال وجه دریافتی از شما را به طور کامل و بدون سود باز پرداخت نماید.
 





با توجه به شرایط ذکر شده اقدام به اخذ مستقیم ویزای کاری در حال حاضر چندان منطقی به نظر نمیرسد اما با توجه به وسعت کشور کانادا برنامه های مهاجرتی مختلفی در هر یک از استان های این کشور وجود دارد که برای مثال از این میان برنامه های مهاجرتی برای نیروهای متخصص، برنامه ی مهاجرتی استارت آپ و اکسپرس انتری را میتوان نام برد. اما مطمئن ترین مسیر برای متقاضیان اخذ اقامت دائم در کانادا اخذ ویزای تحصیلی است زیرا کسانی که دو سال در این کشور تحصیل کنند می توانند بعد از اتمام دوران تحصیل به ساد گی برای دریافت ویزای اقامت دائم اقدام نموده و پاسپورت خودشان را دریافت کنند.

 این برنامه با هدف جذب متخصصین برای زندگی و کار در استان کبک کانادا طراحی شده است. کسانی می توانند از این طریق اقدام کنند که قصد خود را برای کار و زندگی در استان کبک اعلام کنند با وجود این پس از دریافت اجازه اقامت دایم خود در چارچوب قانون در صورت تغییر نظر اجباری برای اقامت در این استان ندارند و می توانند در دیگر نقاط کانادا زندگی کنند.

 پرونده های مهاجرتی کبک در دو مرحله بررسی می گردند:

✔️ مرحله اول:
گزینش Sélection
اداره مهاجرت کبک مدارک ارسالی متقاضی را طبق مقررات ایالت کبک بررسی می کند و پس از قبولی گواهی CSQ (Cetificat de Sélection du Québec را صادر می نماید.

✔️ مرحله دوم:  
پذیرش Admission
قبولی در مرحله گزینش به معنی اخذ اقامت نمی باشد و می بایست سایر مراحل که شامل انجام آزمایشات پزشکی و چک امنیتی است نیز انجام گیرد(توسط دولت فدرال) تا پس از آن ویزای کانادا برای شما صادر گردد.

این سیستم مهاجر پذیری هر ساله تغییرات و محدودیت های جدیدی را تجربه می کند.

 آخرین تغییرات که از اول اوریل ۲۰۱۵ اعمال شده است. در سال ۲۰۱۵ مجموعا ۳۷۵۰۰ تا ۴۳۲۰۰ مهاجر از طریق کبک جذب خواهد شد. ازین تعداد مهاجر ۲۸۰۰۰ تا ۳۱۰۰۰ مهاجر در گروه نیروی کار ماهر قرار خواهند داشت. از طریق برنامه نیروی کار ماهر کبک امسال ۶۳۰۰ پرونده پس از اکتبر پذیرفته خواهد شد.

ظرفیت دور اول پذیرش پرونده های مهاجرت کاری به استان کبک که از ۴ نوامبر ۲۰۱۵ آغاز شد در کمتر از یک هفته کاری تکمیل شد. دور دوم که پرونده ها به صورت آنلاین پذیرش خواهند شد از ۱۸ ژانویه ۲۰۱۶ آعاز خواهد شد و تنها ۲۸۰۰ پرونده پذیرش میشود. با توجه به همکاری موسسه آرتا اندیشه پویان سپنتا با موسسه ایلیا، کاریابی بین المللی که تحت نظارت وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی می باشد این موسسه با مجوز رسمی از وزارت کار آماده پذیرش پرونده متقاضیان مشتاق به مهاجرت سرمایه گذاری به کانادا میباشد.

 
متقاضیان مهاجرت به کانادا می توانند برای مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با دفتر شرکت اندیشه پویان تماس حاصل نمایند و با تکمیل فرم های رایگان شرایط خودشان را برای اخذ ویزای کاری ارزیابی کنند.
 

مهاجرت کاری مهندسین در آلمان

امروزه با توجه به وابستگی شاخه های مختلف علمی همچون پزشکی، کشاورزی، صنعت، معدن و ... به علوم مهندسی که به عنوان مبانی پایه ای فناوری و دانش های امروز بشری به شمار میروند، متخصصان رشته های مختلف مهندسی نیز همواره مورد توجه مراکز اقتصادی بوده و فرصت های کاری متنوعی برای متخصصین این رشته در اقصی نقاط کشورهای جهان در دسترس است.
برای نمونه در ایالات متحده آمریکا سهم زیادی از ویزای کاری موسوم به H1B  متعلق به مهندسینی است که واجد شرایط بوده اند و توانسته اند فرصت اشتغال در این کشور را بدست آورند. و یا در کشور های اروپایی همچون آلمان فرصت های شغلی مختلفی برای مهندسان وجود دارد که میتوانند برای ویزای کاری یا بلو کارت (blue card) اقدام نموده و پس از مدت 3 سال ویزای اقامت دائم را اخذ کنند. شرایط مشابه این موارد در کشورهایی چون کانادا و استرالیا نیز به چشم میخورد.

آلمان پس از آمریکا و ژاپن سومین قدرت صنعتی جهان در زمینه ی مهندسین است و به دلیل بهبود اقتصادی آلمان پس ازجنگ جهانی دوم «معجزه اقتصادی آلمان» در این کشور به وجود آمد. از صنایع مهم این کشور می توان به شاخه هایی همچون الکتریک, مکانیک, تولید مواد شیمیایی, منسوجات, صنعت مواد غذایی و تولید وسایل نقلیه اشاره نمود. همچنین از آغاز دهه ١٩٨٠ رشد خوبی در صنایع تکنولوژی پیشرفته این کشور روی داده است. نکته ی قابل توجه این است که کشور آلمان به دلیل میانگین بالای سنی مردم خود با مشکل کمبود میزان نیروی کار مناسب روبرو بوده است و درآلمان تعداد زیادی «کارگر مهمان» مخصوصا ازکشور ترکیه و کشورهای آسیایی به کار گرفته میشود . در زمینه رشته های مهندسی و بویژه رشته هایی همانند الکترونیک، الکتروتکنیک، مکانیک، برق، مگاترونیک، نرم افزار و آی تی به ترتیب، اولویت اخذ ویزای کار در کشور آلمان را به خود اختصاص می دهند و نیز از شانس بیشتری بهره مند میشوند.

 

 

موسسه اندیشه پویان با بهره گیری از گروهی از  وکلای عالی با کمتر از 6 ماه ویزای کار آلمان را برای متقاضیان اقامت در این کشور اخذ خواهد نمود. دقت داشته باشید که اگر حتی موفق به گرفتن ویزای کاری پرونده ی متقاضیانی که موظف به انجام کارهای آنها هستیم نشویم قسمت عمده ی حق الوکاله را به متقاضی برمیگردانیم و طبق سنوات گذشته اجازه نخواهیم داد موکل ضرر نماید و تا حد امکان پشتیبان متقاضی محترم هستیم و خواهیم بود. شما برای کار در آلمان نیاز به گرفتن  ویزای کار دارید و نیز برای گرفتن ویزای کار آلمان میتوانید مدارک خود را تکمیل نموده و در اسرع وقت اقدام کنید .
همچنین تعداد زیادی از کارخانه ها و شرکت های در حال توسعه در این کشور اخیرا درخواست استخدام نیروی مهندس دارند. کشور آلمان قطب صنعتی جهان به شمار می آید  و در اروپا مهندسین بسیاری علاقمند کار در صنایع آلمان می باشند. با اقدامات کارشناسان موسسه اندیشه پویان، این امکان هست که طی شرایطی ویژه برای افراد متقاضی اقامت آلمان که ویزای کار آلمان را اخذ نموده اند شغلی مربوط با رشته ی تحصیلی و حقوقی قابل توجه پیدا نماییم و نیز  لازمه ی این امر اخذ ویزای کار است.
متقاضیان محترم، شما برای مشغول به کار شدن در این کشور نیازمند داشتن مدرک زبان نیستید اما اگر مهندسین بر زبان تسلط داشته باشند می توانند طی مدت زمان ۲ الی ۳ ماهه بعد از گرفتن ویزای کاری آلمان کار مورد نظرخود را پیدا نمایند. همچنین کافیست کمی تحقیق نمایید تا اطلاع پیدا کنید که گرفتن  ویزای کار در اکثر کشور ها نیازمند پیشنهاد شغلی است و نیز در غیر این صورت حد اقل یک سال به طول می  انجامد تا نتیجه ی آن مشخص شود که آیا برای شما ویزا صادر می شود یا خیر! همچنین گرفتن ویزای کار آلمان توسط مشورت با وکلای مهاجرت به آلمان در موسسه اندیشه پویان از صفر تا صد کمتر از 6 ماه زمان می برد. 
رشته ها و مشاغلی که بیشتر مورد نیاز کشور آلمان است عبارتند از :
مهندسان مکانیک
مهندسان برق
مهندسان عمران
مهندسان و تحلیلگران فناوری اطلاعات آی تی
برنامه نویسان و متخصصان فناوری اطلاعات آی تی
مدارک مورد نیاز برای ویزای کاری در آلمان عبارت اند از :
  رزومه ی کامل شخص متقاضی به زبان آلمانی 
  6 قطعه عکس (خانم ها بدون حجاب – آقایان با کراوات) 3.5 در 4.5
  کپی رنگی از پاسپورت  (امضا شده)
  ترجمه شناسنامه
  تمام مدارک دانشگاهی به همراه ریز نمرات آن 
  سوابق کاری و بیمه در صورت وجود 

مدارک جانبی که می تواند به رزومه کاری شما کمک نماید شامل: تحقیق و مقاله، کتاب و پایان ‌نامه، ثبت اختراع، دوره های آموزشی ... (در صورت وجود)

  پرینت موجودی حساب شخص متقاضی(در صورت نیاز)
  بیمه نامه مسافرتی (در صورت نیاز)
  تکمیل فرم تقاضا (توسط وکیل آلمان تکمیل خواهد شد)

همچنین سابقه ی کار بلند مدت در گرفتن ویزای کاری به متقاضیان کمک بیشتری می نماید.

توجه  داشته باشید : که جهت پیدا نمودن کار درآلمان و موفقیت در مصاحبه ی کاری دانستن زبان آلمانی و یا انگلیسی در سطح مطلوبی مورد نیاز است اما نقطه ی مثبت اینجاست که دیگر دردسر های اخذ مدرک زبان را نخواهید داشت.

قابل ذکر است که ترجمه ی مدارک می بایست به زبان آلمانی باشد که موسسه اندیشه پویان خدمات ترجمه ی مدارک را برای متقاضیان ارائه می نماید.

با توجه به همکاری موسسه آرتا اندیشه پویان سپنتا با موسسه ایلیا، کاریابی بین المللی که تحت نظارت وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی می باشد این موسسه با مجوز رسمی از وزارت کار آماده پذیرش پرونده متقاضیان مشتاق به مهاجرت کاری می باشد.


برای اطلاغات بیشتر به وبسایت اندیشه پویان مراجعه کنید.

 

دوره های زبان آلمانی در آلمان و اتریش

دوره های زبان آلمانی در اتریش وجود دارند که متقاضیان می توانند با اخذ پذیرش برای شرکت در این دوره ها نسبت به تقویت زبان خود اقدام کنند. موسسه اندیشه پویان با توجه به نمایندگی های متعددی که در کالج های سرتاسر آلمان و اتریش اخذ کرده است می تواند در تمام نقاط از این کشورها و در هر شهری از آنها که مد نظر متقاضیان باشد پذیرش دوره های زبان آلمانی را در هر مقطع اخذ نماید.

دوره های آموزش زبان آلمانی در اتریش و در کالج های آلمان  برای تمامی سنین و در هر مقطع تحصیلی ، برگزار می گردند که این دوره ها را می‌توان به سه گروه زیر تقسیم نمود:
گروه اول : برای علاقه‌مندان که می خواهند با زبان آلمانی آشنا شوند
گروه دوم : برای علاقه‌مندان به تحصیل در دانشگاهای آلمان و یا کار در آلمان
گروه سوم : برای پزشکان و پرستاران ( بعد از بررسی رزومه توسط دفتر آلمان)
در کالج های آلمان و اتریش تنوع روشهای آموزش زبان آلمانی وجود دارد و شرکت در دوره های مختلف زبان آلمانی در شهر های بزرگ و کوچک آلمان امکان پذیر است. ( دوره های طولانی مدت، دوره های کوتاه مدت ، دوره های تابستانی، دوره های فشرده و...)
دوره های آموزش زبان آلمانی از 5 یا 6 سطح استاندارد تشکیل شده اند که هر سطح برای آموزش به دو یا 4 سطح پایینتر تقسیم بندی میشوند. شیوه تقسیم بندی این دوره ها در کالج های مختلف متفاوت بوده و هرکدام از سطوح نامبرده به طور تقریبی 100 الی 150 ساعت زمان خواهد برد.
متقاضیان می بایست که پس ازثبت نام در مؤسسه برگزارکننده دوره، آزمون تعیین سطح زبان آلمانی را انجام دهند و مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام در کالج های زبان آلمانی به شرح ذیل است :
•رزومه(CV) کامل متقاضی (عکس دار)
•اسکن پاسپورت (اعتبار حداقل 6 ماه)



برای اطلاغات بیشتر به وبسایت اندیشه پویان مرتجعه نمایید.

برای تماس با ما میتوانید از زاه های زیر با ما در ارتباط باشید:

Office : 0098-2188752376
Office : 0049-22196230909
Viber : 0098-9127917293
WhatsApp: 0049-1636231453

مهاجرت تحصیلی به آلمان

دانشگاههای آلمان به دلیل کیفیت بالا و استانداردهای آموزشی مناسب در بیشتر کشورهای جهان به رسمیت شناخته می شود و به همبن جهت جمعیت زیادی از داوطلبان جهان برای تحصیل؛ مهاجرت تحصیلی به آلمان دارند . کسانی که در دانشگاههای آلمان فارغ التحصیل شده اند میتوانند به سهولت در شرکتهای تجاری و صنعتی مشغول به کار شوند و این به دلیل رتبه بالای علمی آلمان در بیشتر زمینه های تحصیلی می باشد. افراد علاقه مند به تحصیل بخاطر وجود بیشتر رشته های تحصیلی در دانشگاه های آلمان به دو زبان آلمانی و انگلیسی، علاقمند به ادامه تحصیل در دانشگاه های این کشور می باشند.
همچنین 3 نوع مرکز آموزش عالی در آلمان وجود دارد که عبارتند از :
1.دانشگاه ها : در این دانشگاه رشته های حقوق، پزشکی، علوم طبیعی، انسانی و... بطور معمول آموزش داده می شوند و در آخر دوره تحصیلی مدرک لیسانس، فوق لیسانس یا دکترا به افراد فارغ التحصیل داده میشود .
2.دانشگاه های آموزش عالی حرفه ای Fachhochschule: برای دانشجویانی که تحصیلات عملی ارجحیت بیشتری نسبت به تحصیلات نظری دارد میتوانند در این دانشگاه مشغول به تحصیل شوند. امتیازی که این دانشگاه را از دانشگاه های دیگر متمایز میکند دوره زمانی کوتاه و محتوای درسی مشخص می باشد و نیز در این دانشگاه بیشتر به جنبه کاربردی تحصیلات اهمیت داده می شود.
3.دانشگاه های هنر، فیلم و موسیقی : افراد علاقه مند به رشته های هنری می توانند در این دانشگاه ها مشغول به تحصیل شوند. همچنین رشته های هنری از قبیل فیلم، موسیقی، مد وسایر رشته ها در بیش از 56 دانشگاه هنر آماده ارائه خدمات به علاقه مندان می باشند. شرایط لازم برای پذیرش در این دانشگاه به این صورت می باشد که افراد علاقه مند باید نمونه کارهای هنری خود را برای دانشگاه ارسال نمایند و در صورت قبولی اولیه باید خود را برای مصاحبه حضوری آماده نمایند.



شرایط ورود به کالج

قبل از شروع به تحصیل در کالج، قبولی در آزمون ورودی آن ضروری می باشد ، که به صورت برگزای یک آزمون به زبان آلمانی می باشد . براین اساس دانستن زبان آلمانی برای ورود به کالج ضروری می باشد. داوطلبان می بایست پیش از درخواست، بین ۴۰۰ تا ۶۰۰ ساعت زبان آلمانی آموخته باشند. این میزان در کالج‌های مختلف یکسان نمی باشد و در برخی موارد، سطح بالاتری مورد نظر می باشد که جزییات آن را می‌توان از طریق وب سایت کالج و مکاتبه جستجو کرد .
داوطلبان می بایست اصل مدارک تحصیلی و ترجمه مورد تایید را به کالج و یا دانشگاه ارسال نمایند همچنین تامین مخارج زندگی در این مورد با داوطلب می باشد. دانشجویان کالج برخلاف دانشجویان دانشگاه ها فقط در دوران تعطیلی بین دو ترم می تواند به کار کردن مشغول شوند و نیز دانشجویان برای تامین هزینه های یکساله خود نیاز به حمایت مالی دارد این نکته ی قابل توجه ایی می باشد. ارسال مدارک از جمله موارد مهمی می باشد که بستگی به شرایط کالج مورد نظر دارد . در بعضی از کالج ها مدارک باید به طور مستقیم به دانشگاههای که کالج تحت پوشش آن است، ارسال گردد و یا در بعضی از ایالت های آلمان مراکزی برای بررسی پذیرش در کالج مشخص شده است که افراد داوطلب می بایست مدارک مورد نظر را به آن مرکز ارسال نمایند. با مراجعه به وب سایت کالج مورد نظرتان و همچنین تماس و مکاتبه با کالج، میتوان ازجزییات بیشتری مطلع شوید. پس ازاحراز شرایط ذکر شده و دریافت پذیرش در کالج، دریافت ویزا آخرین مرحله قبل از شروع به تحصیل درآلمان می باشد . موردی که الزامی است داشتن ویزای تحصیلی برای گذراندن این دوره می باشد. همچنین افراد نمی توانند با عنوان سفرتوریستی در کلاس های کالج شرکت نمایند.
شرایط تحصیل برای دیپلمه ها
تمام شدن دوره تحصیلی متوسطه و دریافت مدرک دیپلم از برخی از کشورها، شرط کافی برای ورود به دانشگاههای آلمان نمی باشد . علاقمندان به تحصیل در  آلمان که از ایران اقدام می‌کنند نیز شامل همین گروه می‌شوند. این افراد علاوه بر مدرک دیپلم، نیاز به قبولی در آزمون دوره‌های روزانه یا شبانه دانشگاه‌های دولتی ایران دارند. آنها پس از احراز شرایط ذکر شده و در صورتی که تمایل داشته باشند پس از دریافت مدرک دیپلم و بدون شروع تحصیل یا فارغ‌التحصیلی از دانشگاههای ایران، در دانشگاه‌های آلمان شروع به تحصیل می کنند، افراد می بایست درخواست خود را برای کالج‌های آلمان ارسال نمایند نه دانشگاه‌های این کشور.
البته بعضی از دانشگاهها درآلمان بررسی مدارک برای موافقت با پذیرش درکالج را نیز بدون واسطه انجام می دهند، اما با این حال افرادی که بدون تحصیل در دانشگاههای ایران اقدام می‌کنند، می بایست ابتدا اقدام به اخذ پذیرش از کالج کنند. مطمئن‌ترین راه برای آگاهی از این موضوع مراجعه به سایت دانشگاه، سایت کالج و یا وب سایت uni-assist می باشد.
تحصیل رایگان در کالج‌های آلمان وابسته به دولت می باشد که از جمله وظایف آن آمادگی متقاضیان خارجی برای تحصیل در آلمان در دوره های یکساله (متشکل از دو نیم سال تحصیلی) می باشد. دوره‌ های یک ساله در واقع کلاس آمادگی‌ای است برای شرکت در امتحان پایانی یا "Feststellungsprüfung". همچنین افرادی که در این امتحان پذیرفته میشوند، با توجه به نمرات و انتخاب رشته‌شان در دانشگاه‌های آلمان پذیرفته می‌شوند.
در آلمان ۳۷ کالج وجود دارد که تعداد سه هزار متقاضی خارجی از بیش از ۴۰ کشور، در آنها مشغول به آمادگی برای شرکت در امتحان ذکر شده هستند. تحصیل در کالج ایالت مختلف آلمان به غیر از کالج شهر درسدن رایگان می باشد . دانشجویان برای گذراندن کلاس و آزمون ها هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنند. تنها مورد هزینه خدمات دانشجویی است که آن را به دانشگاه مرتبط با کالج پرداخت می نمایند . این هزینه از ۳۰ تا ۲۰۰ یورو برای هر ترم تحصیلی و در هر دانشگاهی متفاوت می باشد . هزینه خدمات دانشجویی شامل استفاده رایگان از وسایل حمل و نقل عمومی در شهر محل سکونت و در مواردی در شهرهای مجاور و همچنین استفاده از امکانات دانشگاه می باشد.
قبولی درآزمون سراسری
متقاضیان تحصیل در دانشگاه‌های آلمان که در آزمون سراسری دانشگاه‌های دولتی پذیرفته شده‌اند، بدون آنکه در ایران در دانشگاه تحصیل کرده باشند‌، می‌توانند اقدام به دریافت پذیرش از دانشگاه‌های آلمان نمایند همچنین این افراد تحصیل خود را نه از دانشگاه‌، بلکه با دوره‌ای یک ساله در کالج شروع خواهند کرد و با توجه به نمراتی که در پایان این دوره کسب می‌کنند، می‌توانند در رشته و دانشگاه مورد علاقه‌شان شروع به تحصیل نمایند.
دانستن این نکته که حدنصاب قبولی در آزمون سراسری، مقطع کارشناسی است، برای آن دسته از افرادی که تنها با پذیرش در کنکور سراسری ایران، قصد تحصیل در آلمان را دارند، ضروری می باشد . بنابراین قبولی در آزمون سراسری در مقطع کاردانی برای گرفتن پذیرش در دانشگاه‌های آلمان کافی نمی باشد.
منظور از قبولی درآزمون سراسری، تنها آزمون دانشگاه‌های سراسری در نوبت‌های روزانه و شبانه می باشد . با این حساب، قبولی تنها درآزمون سراسری دانشگاه‌های غیرانتفاعی، پیام نور و جامع علمی کاربردی، مورد تایید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در آلمان نمی باشد . البته این شرایط تنها در صورتی است که این افراد علاقه‌مند باشند، بدون تحصیل در دانشگاه‌های ایران و تنها با قبولی درآزمون سراسری اقدام به پذیرش کنند.
فارغ‌التحصیلان ازدانشگاه آزاد
درمورد دانش‌آموختگان دانشگاه آزاد و یا افرادی که درآزمون ورودی به این دانشگاه پذیرفته شده‌اند، شرایط متفاوت می باشد. تنها قبولی درآزمون سراسری دانشگاه آزاد، برای اقدام برای پذیرش کافی نمی باشد. حدنصاب پذیرش، عموماً داشتن مدرک کارشناسی ازدانشگاه آزاد است. این قاعده شامل فارغ‌التحصیلان از سایردانشگاه‌های دولتی به غیر از دوره‌های روزانه و شبانه نیز می‌شود.

برای اطلاعات بیشتر میتوان به سایت اندیشه پویان مراجعه نمایید

برای بررسی شرایط اخذ ویزای تحصیلی فرم‌های ارزیابی رایگان را تکمیل نموده و از مشاوران ما کمک بگیرید:

فرم ارزیابی مهاجرت تحصیلی