اندیشه پویان

موسسه اندیشه پویان فعال در زمینه اخذ انواع ویزاهای تحصیلی، کاری و... جهت مهاجرت و یا اقامت کوتاه مدت به کشورهایی چون آلمان، اتریش، سوئیس، دانمارک، کانادا و...

اندیشه پویان

موسسه اندیشه پویان فعال در زمینه اخذ انواع ویزاهای تحصیلی، کاری و... جهت مهاجرت و یا اقامت کوتاه مدت به کشورهایی چون آلمان، اتریش، سوئیس، دانمارک، کانادا و...

سرگذشت زبان آلمانی


زبان آلمانی (Deusche Schrache)، پر کاربردترین زبان اتحادیه اروپا و زبان مادری حدود ۹۵ میلیون نفر، برای رسیدن به شکل کنونی خود، مسیر زیادی را طی کرده و دستخوش تغییرات زیادی در حین اتفاقات گذشته شده است.

از خانواده‌ی زبان های هندو_اروپایی و از شاخه‌ی زبان‌های ژرمنی غربی در کنار انگلیسی، هلندی و آفریکانس است که بیشتر در اروپای مرکزی صحبت میشود.

بخاطر تعداد مقالات نوشته شده به این زبان؛ دومین زبان علمی و سومین زبان رایج در محیطهای مجازی و اینترنت پس از انگلیسی و روسی شناخته شده و همچنین رتبه ی پنجم جهان را به سبب تعداد کتابهای منتشر شده در سال از آن خود کرده است که ما در مقاله‌ی اهمیت زبان آلمانی در همین سایت مفصلاً درباره‌ی آلمانی و میزان ارزش آن صحبت کرده ایم.

در زبان آلمانی لهجه‌ها و گویشهای متنوعی وجود دارد که به همین دلیل نیز مشهور است. در آلمان قدیم دو لهجه‌ی رایج‌تر وجود داشت که به نام های آلمانی علیا کهن و آلمانی سفلا کهن نامگذاری شده بودند.

این دو لهجه خود به چندین گویش تقسیم میشدند؛ برای آلمانی علیا کهن از مهمترین گویش‌ها میتوان به ساکسونی اشاره کرد و در آلمانی سفلا کهن، باواریایی، فرانکسونیایی و اطریشی رواج بیشتری داشت.

با توجه به اینکه در گذشته اکثریت مردم آلمان سواد خواندن و نوشتن نداشته‌اند، نگارش نوشته‌ها معمولا به صومعه‌ها وکلیساهای آلمان محدود میشد؛ از همین رو بخش اعظم نوشته‌های به جامانده از آن زمان، ترجمه‌هایی از آثار و مطالب مذهبی مسیحی به زبان لاتین است.

زبان آلمانی در قرنهای ۱۳۰۰ تا ۱۶۰۰ میلادی به تدریج از حالت اولیه خود جدا و به شکل امروزی نزدیکتر شد. در همین سالها زبان آلمانی از سوی پادشاهان مختلف آلمان نظیر؛ چالرز چهارم، هاسپبورگ‌ها، ماکسیمیلیان اول و فردریش؛ به واسطه ی مکتوب کردن تمام احکام و قوانین خود به زبان آلمانی علیای جدید و استفاده در کشورهای تحت سلطه‌شان، توسعه یافت.

در ادامه ی تغییر زبان آلمانی به قرنهای ۱۷۰۰ و ۱۸۰۰، سال‌های فراگیری مذهب پروتستان، در مناطق شمالی آلمان میرسیم. فرم نوشتاری مارتین لوتر، ابداعگر مذهب پروتستان در آلمان، به عنوان زبان استاندارد و یک‌پارچه در آلمان پذیرفته شد که همان آلمانی کنونیست.

نویسندگان بزرگی چون گوته و شیلر نقش درخشانی در بهبود بخشیدن به زبان آلمانی داشته اند. هرچند دستور زبان آلمانی از حدود ۳۵۰ سال پیش تغییر چندانی نداشته اما همچنان دایره‌ی لغاتش در حال گسترش است. و در آخر طی قرنهای ۱۷ تا ۲۱ میلادی، کلمات بسیاری از فرانسه، انگلستان و آمریکا به زبان آلمانی وارد شد.

سرگذشت زبان آلمانی، یکی از پرطرفدارترین زبانها بعد از انگلیسی، این بود و همچنان بسیاری از مقالات فنی، صنعتی، هنری، ادبی و فلسفی جهان به این زبان نوشته میشود.

 

شما دوستداران این زبان میتوانید با شرکت در دوره‌های زبان آلمانی موسسه آرتا اندیشه پویان سپنتا از لذت یادگیری زبان آلمانی برخوردار شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های ۸۸۷۵۲۳۷۶_۰۲۱ و ۸۸۷۸۴۶۴۲_۰۲۱ تماس بگیرید.

 

منبع: سرگذشت زبان آلمانی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.