اندیشه پویان

موسسه اندیشه پویان فعال در زمینه اخذ انواع ویزاهای تحصیلی، کاری و... جهت مهاجرت و یا اقامت کوتاه مدت به کشورهایی چون آلمان، اتریش، سوئیس، دانمارک، کانادا و...

اندیشه پویان

موسسه اندیشه پویان فعال در زمینه اخذ انواع ویزاهای تحصیلی، کاری و... جهت مهاجرت و یا اقامت کوتاه مدت به کشورهایی چون آلمان، اتریش، سوئیس، دانمارک، کانادا و...

سرمایه گذاری در آلمان

قانون های تجاری آلمان برای سرمایه گذاری و راه اندازی یه کسب و کار جدید بسیار ساده و کارآمد هستند و برای ثبت یک شرکت تجاری در آلمان میتوان با چند مرحله ی ساده اقدام کرد.
طبق قوانین  مهاجرتی و اقامت بلند مدت کشور آلمان متقاضیان میتوانند از طریق ثبت شرکت برای سهامداری و یا مدیر عاملی اقامت کشور آلمان را به دست آورند. برای راه اندازی یک شرکت یا موسسه از نوع مسئولیت محدود ( GmbH ) و افتتاح حساب، سرمایه مورد نیاز بانکی شرکتی  25.000 یورو می باشد و برای راه اندازی شرکت سهامی خاص ( AG ) اقدام برای افتتاح حساب 50.000 یورویی مورد نیاز می باشد.
جهت ورود به کشور آلمان از طریق سرمایه گذاری متقاضی میبایست یک طرح توجیهی اقتصادی به اداره بازرگانی ارائه دهد که برنامه کار 3 ساله ی شرکت یا موسسه خود را شرح دهد، موسسه اندیشه پویان شما را در زمینه آماده سازی طرح توجیهی اقتصادی یاری می نماید. هر فردی می تواند یک شرکت تجاری را در هر گوشه از کشور آلمان تأسیس کند، بدون توجه به ملیت یا محل اقامت.
قوانین و شرایط خاصی برای سرمایه گذاری در آلمان وجود ندارد و خوشبختانه کم ترین مقدار سرمایه گذاری در آلمان نسبت به سایر کشورها برای مهاجران خارجی که قصد ثبت شرکت و سرمایه گذاری دارند مورد نیاز می باشد.
سرمایه گذاران خارجی می توانند برای شروع تجارت در آلمان از میان فرم های قانونی متفاوت، یکی را انتخاب نموده و شرکت های ثبت شده نیز می توانند برای تأسیس دفتر کاری در آلمان اقدام کنند. ساختار اولیه ی تمامی فرم های شرکتی در قوانین آلمان شرح داده شده که قابل پیش بینی بودن و اطمینان قانونی را برای متقاضی فراهم می کند. ضوابط قانونی مشابهی برای سرمایه گذاران خارجی و بومی وجود دارد.
با توچه به اینکه جزئیات مالیاتی هر شرکتی، اساساً به نوع فعالیت شرکت بستگی دارد، مفهوم قانونی مالیات باید در زمان انتخاب فرم شرکت، مورد توجه متقاصی قرار گیرد.
آلمان دارای یک سری توافقات مالیاتی جامع و مضاعف با کشورهای خارجی است که برای نمونه از مالیات مضاعف سودهای تقسیم شده ممانعت می کند.
در آلمان به شرکت‌های خصوصی با مسئولیت محدود، GmbH گفته می‌شود که به سرمایه ی کمینه ۲۵٬۰۰۰ یورو برای ثبت نیاز دارند. دولت آلمان جهت رونق بازار چند سال پیش قانونی تصویب کرد تا بتوان با سرمایه اولیه ۱ یورو نیز شرکت با مسئولیت محدود مبتدی تاسیس کرد. البته این شرکت های تا رقم سقف سرمایه اولیه مسئول هستند. به همین خاطر در بسیاری از قرارداد ها طلبکاران ضمانت های با ارزش تری چون سند ملک تقاضا میکنند.
عبارت GmbH که پس از نام شرکت یا موسسه نوشته می‌شود به این معنی است که این شرکت یک شرکت با مسئولیت محدود است. GmbH در اختصاری از عبارت Gesellschaft mit beschränkter Haftung است که به معنی شرکت با مسئولیت محدود است. گروه مشاوران اندیشه پویان آماده ی راهنمایی هموطنان عزیز برای سنجش شرایط اخذ ویزای سرمایه گذاری و ارائه بهترین پیشنهادهای ممکن به شما هستند.



سرمایه‌گذاری یکی از روش‌های مهاجرت به بعضی کشورها است و نیز از این روش می‌شود به کشور آلمان مهاجرت کرد. راه‌های سرمایه‌گذاری در هر کشورهای مختلف متفاوت است و معمولاً متقاضیان از آن برای استفاده از مزایای اقامت و یا شروع یک تجارت و یا گسترش تجارت استفاده می‌کنند. همچنین کشور آلمان از شرایط زندگی مطلوبی برخوردار است و طبق اعلام رسمی اداره فدرال امور مهاجرت و پناهندگی در آلمان شمار ایرانی‌های مهاجر نسبت به سال 2011 در سال 2012 افزایش 20 درصدی داشته است و از حدود 5777 نفر به 6827 نفر رسیده است.
قوانین اقامت آلمان به سهولت و سادگی امکان‌پذیر نیست به‌طور مثال قانون انتقال 250.000 یورو حذف گردید و تنها با داشتن یک طرح توجیهی خوب متقاضی می‌تواند امورات اقامت خود را پیگیری کنید. بعضی افراد روش سرمایه‌گذاری را با روش ثبت شرکت جدا نموده‌اند و بعضی هردوی این روش‌ها را در قالب یک روش یعنی مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری معرفی می‌نمایند.مدت‌زمان انجام پروسه ثبت شرکت برای سهامداران شرکت تا اخذ ویزای اقامت 6 تا 8 ماه طول می‌کشد. همچنین به‌صورت کلی هر تجارتی مستلزم رعایت نکاتی است که عبارت‌اند از: 
 1- تحقیق کافی از کسب‌وکار خودکرده باشید، که در این زمینه سایت‌ها می‌توانند اطلاعات کافی را در اختیارتان قرار دهند.
 2- ایجاد یک شبکه کاری، که می‌بایست مستقل از کشور آلمان باشد.
 3- کسب مجوزهای لازم برای کسب‌وکار در این کشور.
 4- گذراندن دوره‌های مالیات از جهت اخذ شماره مالیاتی که البته آشنایی با زبان آلمانی از ملزومات حضور در این کلاس‌ها است. 5- ثبت‌نام تجاری در کشور آلمان .
 6- برنامه‌ریزی جهت پیشبرد کار و یک طرح خوب جهت پیشرفت (کامل و ساده).
 7- استخدام قانونی افراد  در شرکت .
 8- داشتن یک حسابدار دقیق و کار بلد.
 9- بر اساس بودجه‌ی خود سرمایه‌گذاری کنید.
 10-هرماه برنامه‌های خود را مرور نمایید.
همچنین اگر بنابراین باشد که سرمایه‌گذاری و ثبت شرکت در یک قالب هستند، کشور آلمان از سرمایه‌گذاری بسیار استقبال می‌نمایند. متقاضیان برای شروع یک فعالیت اقتصادی می‌توانند از روش‌های مختلفی بنا به شرایط شخصی و نیز استفاده از مزایای هر روشی استفاده نمایند. اگر بخواهیم روش‌های کلی سرمایه‌گذاری در آلمان را مطرح کنیم عبارت‌اند از:
1-فعالیت حرفه‌ای فردی
2-ثبت شرکت مدنی
3-ثبت شرکت شخصی یا تضامنی
4-ثبت شرکت با مسئولیت محدود
5-ثبت شرکت سهامی
6-ثبت شعبه (مستقل، وابسته)
7-دفتر نمایندگی
از روش‌های فوق به‌جز فعالیت فردی نیاز به ثبت شرکت و ارائه مدارک است.
 1- فعالیت حرفه‌ای فردی: در این روش شخص باید شروع به فعالیت اقتصادی شبیه نماید مثل مغازه‌داری و .... در این موردنیاز به ارائه طرح توجیهی اقتصادی است و نیاز به تأیید اداره بازرگانی نیز هست. 
 2- ثبت شرکت مسئولیت محدود: این روش ساده‌ترین حضور در بازار اقتصادی آلمان است. شرکت می‌تواند با یک نفر ثبت گردد و با حداقل سرمایه 25000 یورو شروع به کار نماید. مدارک موردنیاز برای این مورد عبارت‌اند از : مدارک شخصی شخص متقاضی، مدارک مربوط به شرکت مادر، مدارک به مجوز فعالیت در آلمان، تنظیم اساسنامه.
 3- ثبت شرکت تضامنی که حدوداً شبیه ثبت شرکت مسئولیت محدود است.
 4- ثبت شعبه: در این روش شخص حقیقی یا حقوقی می‌تواند مبادرت به ثبت شعبه نماید. این اشخاص حقیقی و حقوقی باید شامل شرایطی باشند. انواع شعبه‌ها می‌توانند به‌صورت مستقل و غیرمستقل باشند و نیز هرکدام دارای شرایط و مشخصه‌هایی هستند.
 5- دفتر نمایندگی: این روش، فقط مناسب افرادی است که به داشتن دفتر در آلمان نیاز دارند و وابسته به شرکت مادر هستند ونیز حق فعالیت مستقل ندارند.


برای اطلاغات بیشتر به وبسایت اندیشه پویان مرتجعه نمایید.

برای تماس با ما میتوانید از زاه های زیر با ما در ارتباط باشید:

Office : 0098-2188752376
Office : 0049-22196230909
Viber : 0098-9127917293
WhatsApp: 0049-1636231453
 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.